Historia

Zarząd  Historia
Inicjatorką Stowarzyszenia była ś.p. Krystyna Kukulska. To ona przygotowała statut, zebrała nas, wynajęła lokal i była osobą, dzięki której zaistniało Stowarzyszenie. Jej przedwczesne odejście uniemożliwiło jej czerpanie radości z rezultatów swojej pracy.
Siemianowickie Stowarzyszenie Amazonek “RAZEM” zostało zarejestrowane 21.09.2007 r. w Krajowym Rejestrze Sądowym, numer KRS: 0000284727
Stowarzyszenie zaczęło się rozwijać pod rządami Anny Kucharz. Wspólne wyjazdy, rehabilitacje oraz nowe zadania dawały nam motywację do działania. Niestety 18.12.2009 r. Anna Kucharz odeszła od nas na zawsze.
Stowarzyszenie wyznacza na bieżąco nowe cele oraz konsekwentnie realizuje te, które postawione były w czasie poprzednich kadencji. Nowy Zarząd ma wiele ciekawych pomysłów, które na bieżąco realizuje uatrakcyjniając tym samym spotkania oraz podnosząc kompetencje osób na nie uczęszczających.
Siedem lat działalności: 2010-2017
Misją Stowarzyszenia jest walka ze skutkami przebytej choroby raka piersi. Niezależnie od tego, jak głęboka byłaby wiedza o raku piersi, w momencie diagnozy każda kobieta przeżywa swój osobisty dramat. I właśnie wtedy dobrze jest wiedzieć, że istnieje organizacja w której pracują kobiety wolontariuszki tzw. Ochotniczki, zawsze gotowe służyć pomocą i wsparciem oraz psychologowie – specjalnie przygotowani i przeszkoleni.
Ćwiczyłyśmy dzielnie w wodzie i  na sali gimnastycznej  Pływalni Miejskiej pod czujnym okiem rehabilitantki P. Gabrysi. Rehabilitacja pomogła w dużym stopniu usprawnić rękę po stronie operowanej oraz przywrócić sprawność fizyczną, a psychiczną w trakcie relaksacji. Dla większej komunikacji ze społeczeństwem założyliśmy stronę internetową, na Facebooku także mamy swój profil. Brałyśmy udział w warsztatach metodycznych z P. Grażyną. Muzyka, taniec i śpiew. Fajne zabawy dawały odprężenie i powrót do normalnego życia. Dzięki uprzejmości P. Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 Aliny Toczek korzystałyśmy z sali informatycznej do nauki obsługi komputera. Drzwi otwarte u Amazonek- to wykłady P. ginekolog Elżbiety Niedbały-Gwoźdź. Warsztaty z Panią psycholog Anną Krzymińską, spotkanie z onkologiem, urologiem i dietetykiem. Promowałyśmy Stowarzyszenie oraz zachęcałyśmy do profilaktyki raka piersi na Targach Stowarzyszeń w Dni Siemianowic Śląskich. Liderki brały udział w szkoleniach organizowanych przez Federację Amazonek w Poznaniu- w Ciechocinku, w Poznaniu, w Wągrowcu, w Polanicy Zdrój. Ochotniczki-Wolontariuszki aby wspierać kobiety przed i po operacji w szpitalach szkoliły się w Wiśle i Częstochowie. Obecnie w Stowarzyszeniu działa jedenaście ochotniczek. Rehabilitantka P. Gabrysia również brała udział w szkoleniu rehabilitantów w Gryficach i Sierakowie. Organizatorem była federacja Amazonek. Brałyśmy udział w szkoleniach i spotkaniach organizowanych przez Urząd Miasta Siemianowice Śląskie. Gościłyśmy na okrągłych rocznicach Stowarzyszeń Amazonek innych miast. Brałyśmy udział w obchodach Dnia Wolontariusza organizowanych przez Unię Śląską w Jastrzębiu Zdrój a obecnie w Sosnowcu. W ramach profilaktyki raka piersi dla młodzieży szkół licealnych i mieszkanek Siemianowic Śląskich przy prezentacji Stowarzyszenia wystawiłyśmy monodram wg Krystyny Kofty pt. “Lewa wspomnienie prawej” w wykonaniu Teresy Stępień-Nowickiej, który odbył się w Domu Kultury “Chemik”. W  Muzeum Miejskim dla mieszkanek Siemianowic Śląskich przy muzyce i wystawie prac Amazonek odbyła się profilaktyka i prezentacja Stowarzyszenia. Amazonki brały udział w konferencjach poświęconych chorobom nowotworowym (Sosnowiec, Katowice, Ustroń). Wychodziłyśmy wspólnie do teatru. Amazonki korzystały z poszpitalnej rehabilitacji sanatoryjnej w Ustroniu  i z tygodniowych wyjazdów integracyjnych organizowanych przez Stowarzyszenie. Dzięki spółce akcyjnej Rosomak możemy korzystać z masażu limfatycznego. . W pierwszą sobotę października Amazonki z całej Polski i nie tylko, pielgrzymują na Jasną Górę. Tysiące Amazonek spotyka się na uroczystej Mszy św.. W 2017r. zjazd połączony był z mitingiem “Jest jak Jest. Sprawna Ja”. Raz w tygodniu wybieramy się na spacer z kijkami. Mamy również kółko zainteresowań. Dzięki P. Dyrektor MOPS-u brałyśmy udział w szkoleniu z wizażu. Organizowałyśmy przyjęcia wielkanocne i opłatkowe. Półrocze kończyłyśmy wspólnym grillowaniem. Współpracowałyśmy również z ŚSKON.”. Wolontariuszki w szkołach prowadzą naukę badania piersi na fantomach p.n. “Zaufaj  sobie i swoim dłoniom”. Zależy nam, by dziewczyny nauczyły się nawyku samodzielnego badania piersi. Samodzielne badanie piersi powinno wykonywać się systematycznie. To między innymi podstawowy, niezwykle ważny czynnik w procesie szybkiego wykrycia raka piersi oraz utwierdzenia się w pewności, że go nie ma. Projekt objęty jest Patronatem Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie. Amazonki brały udział w konferencjach poświęconych chorobom nowotworowym (Sosnowiec, Katowice, Ustroń).W 2015r.zostałyśmy wyróżnione za skuteczną pomoc mieszkańcom potrzebującym wsparcia przez Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie. Na Pikniku Zdrowia   dla kobiet zagrali Policjanci z Samorządowcami. Podczas meczu Amazonki rozdały „Różowe Kartki”, zarówno mężczyznom jak i kobietom, które mają za zadanie zachęcić panie do wykonywania badania mammograficznego. Z Federacją Amazonek i z Fundacją „Piłka jest Piękna” chcemy zwrócić uwagę mężczyzn na problem niskiej frekwencji podczas badań mammograficznych. Amazonki wzięły udział, z zakresu aktywizacji osób bezrobotnych zarówno społecznie jak i zawodowo,  w warsztatach wyjazdowych do projektu: osoby bezrobotne po 45 a przed 59 rokiem z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym bądź znacznym.  Zwiedziłyśmy Kraków z Kazimierzem, Wadowice, Kalwarię Zebrzydowską. Piękny Wrocław, Brzeg, Górę Św. Anny, Pszczynę z Pałacem i zagrodą żubrów. Zachwyciłyśmy się Kopalnia Soli w Wieliczce i uroczym Zakopanem. Przeżyłyśmy piękne chwile w Sandomierzu i Baranowie. Zwiedziłyśmy zamek w Niedzicy, spływem Dunajca przypłynęłyśmy do uroczej Szczawnicy. Odwiedziłyśmy Jaworki i Szlachtową. Zaliczyłyśmy szlak na Białą Wodę. Odwiedziłyśmy przepiękne ogrody Kapias  w Goczałkowicach. Zawitałyśmy w Kłodzku i Mieście Skalnym, zatrzymałyśmy się w Lądku Zdrój, odwiedziłyśmy Polanicę Zdrój, Kudowę Zdrój. Byłyśmy w Kletnie w Jaskini Niedźwiedziej. Jeleniej Górze i okolicy, Opole i okolice, zwiedziłyśmy Zamość i okolice, a ostatnio Rzeszów i okolice. Od 2014r. jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego KRS 0000284727 1%
Dziękujemy w tym miejscu Wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji naszych planów, a szczególnie:
Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Rosomak – Spółka Akcyjna
Ludziom dobrej woli, którzy oddali nam swój 1%
Milimex – Spółka Akcyjna.